Akutcoaching

Igår natt hade jag en stark känsla av att en massa nya saker ska ske. Det är en massa nya saker som jag ska göra. Gårdagen var mest transportsträcka. Eller kanske ändå inte… dagen gick mest åt till att smälta allt det nya.

Idag började jag nysta i allt det nya. Vad ska jag gör först? När ska det va klart? Hur ska jag göra det? Massor av frågor snurrade runt som yra höstlöv.

Helt plötsligt slår det mig

Gör en akutcoaching på dig själv!

Akutcoaching är en strukturerad modell för att komma fram till ett snabbt svar.

  1. Nuläge – vad handlar det om
  2. Mål – konkret och tidsbestämt
  3. Värde – värdet av att nå målet – ger motivation
  4. Hinder – fanns det inga hinder vore du där redan
  5. Resurser – tid, pengar, prylar, kontakter, kunskaper, erfarenheter, certifieringar kort sagt ALLT du kan ha nytta av för att nå målet – ger en känsla av att det är möjligt att nå målet
  6. Alternativ – vilka tänkbara sätt finns det att nå målet
  7. Uppgift – EN konkret sak att göra som för dig närmare målet
  8. Sammanfattning – de viktigaste sakerna

Vad skulle du vilja uppnå?

Ha de bäst
Leif

För att må bra som högkänslig

Mejl med insikter, glädje och framtidshopp för dig som är högkänslig. I det första får du de fyra nycklar vi högkänsliga behöver för att må bra.

You have Successfully Subscribed!