Mental träning är bra för högkänsliga HSP

Mental träning är bra för högkänsliga HSP

av | mar 3, 2017 | Boktips | 2 Kommentarer

Att vara högkänslig HSP kan vara som att ha superkrafter fast inte veta om det. För att frigöra och upptäcka våra superkrafter behöver vi hitta sätt att ta hand om oss själva. Mental träning har hjälpt många.

För min egen del så har den mentala träningen hjälpt mig att lättare slappna av och gå ner i varv. Nu kan jag till och med finna inre lugn på en stimmig buss eller ett tåg fullt med mobilpratande resenärer och gråtande barn.

Den mentala träningen har sina rötter i sextiotalet och är utvecklad av Lars-Eric Uneståhl. Lars-Eric är filosofie doktor och rektor för Skandinaviska Ledarhögskolan.

I den här boken berättar Lars-Eric för Pia Hellertz om hur den mentala träningen har skapats och utvecklats.

Mental träning är spritt över stora delar av världen. Det började inom idrotten och har sedan spridit sig näringslivet och privatpersoner.

Boken ger dig en djupare förståelse för mental träning och hur den har växt fram. För dig som är nyfiken på fenomenet mental träning kan jag varmt rekommendera boken. Den finns att köpa hos Buena Vida. Där finner du även en mängd program för att själv träna mentalt.

När jag upptäckte begreppet HSP och förstod att jag var en av dessa kändes det befriande. Tidigare tyckte jag det mest var en belastning att vara så känslig.

Elaine Arons test hjälpte mig att komma underfund med att jag är högkänslig. Lars-Eric Uneståhls mentala träning har hjälp mig att hantera min känslighet. Nu när jag är bättre på att hantera min känslighet börjar jag ana mina superkrafter.

Hur gör du för att hantera din känslighet? Kommentera gärna här nedan.

Ha de bäst
Leif Grytenius

Blir du också

trött av alla intryck?

Du kan få hjälp med

För att må bra som högkänslig

Mejl med insikter, glädje och framtidshopp för dig som är högkänslig. I det första får du de fyra nycklar vi högkänsliga behöver för att må bra.

You have Successfully Subscribed!