Omedveten närvaro är bra för högkänsliga

Omedveten närvaro är bra för högkänsliga

av | maj 6, 2015 | Träningstips | 0 Kommentarer

Medveten närvaro eller mindfulness känner de flesta till. Att omedveten närvaro skulle vara bra för högkänsliga kommer som en överraskning för de flesta.

Det är Lars-Eric Uneståhls forskning om alternativa medvetandetillstånd och mental träning som har banat väg för den omedvetna närvaron. Lars-Eric är fil dr och rektor för Skandinaviska Ledarhögskolan.

Begreppet Omedveten Närvaro är utvecklat av Elene Uneståhl. Elene beskriver sin CD Omedveten närvaro följande sätt:

Skivan vänder sig till dig som har prestationsångest, är överstrukturerande, analyserande och har svårt att släppa kontrollen. Skivan hjälper dig att arbeta med mentala processer på ett annorlunda sätt. Det innebär bl.a. att sätta de vanliga referensramarna åt sidan för att få tillgång till den guldgruva av resurser och lösningar du har i ditt inre.

Omedveten närvaro har varit ett av mina favoritprogram sedan jag fick skivan av Elene på en utbildning i NLP år 2006. Tänka sig… jag har legat med Elene i snart tio år… 😉

CD:n finns att köpa hos Buena Vida som även säljer Lars-Erics böcker och träningsprogram.

Hur gör du för att dra nytta av dina förmågor som högkänslig?

Ha de bäst
Leif Grytenius

Ps. Komihåg, du duger precis som du är.

 

Blir du också

trött av alla intryck?

Du kan få hjälp med

För att må bra som högkänslig

Mejl med insikter, glädje och framtidshopp för dig som är högkänslig. I det första får du de fyra nycklar vi högkänsliga behöver för att må bra.

You have Successfully Subscribed!